Lelaman ini dicipta khas untuk para pelajar P5/P6 untuk mereka berkongsi pandangan, karangan, jurnal dan juga aktiviti-aktiviti yang diadakan sepanjang 2010/2011. Dengan adanya blog ini, semoga dapat meningkatkan lagi mutu dan minat khususnya dalam pengajaran Bahasa Melayu.

22 March 2010

Jurnal: Cuti Sekolah Bulan Mac

Hai murid-murid yang tersayang, bagaimana dengan cuti awak semua? Saya dengar ada yang pergi ke luar negeri untuk bercuti. Mesti seronok bukan? Yang lain, saya pasti awak semua sibuk dan rajin menyelesaikan kerja sekolah. hehehehe. Walaupun cutinya singkat, cikgu telah berkesempatan bermalam/tenting bersama kawan-kawan saya di Pasir Ris Park. Brrrrr...seronok sekali dapat melakukan berbagai aktiviti seperti berbasikal, memancing ikan, berkaraoke, menonton wayang dan barbekiu beramai-ramai tetapi ada suatu masa tu,keadaan menjadi kecoh apabila hujan turun selebat-lebatnya sedang kita sibuk berbabekiu. Waaah, kelam-kabut semua lari mencari tempat teduh. Habis semua makanan basah. Tetapi itu semua tidak menghalang kami untuk berseronok. Cuti awak pula bagaimana? Ceritakanlah pengalaman kamu melalui ruang comment.

Pssst....Saya harap awak semua telah berehat sepuas-puasnya kerana penggal 2 ini akan menyediakan awak untuk peperiksaan SA2.

12 comments:

frankyUdin@hotmail.com said...

Saya pun penat .Saya bermain takraw di Kaki Bukit cc.Itu membuat saya memperbaiki
skill saya.

lovely said...

seronoknya cikgunya cuti,semasa cuti saya berenang.saya sangat suka dengan renang.saya pun harap kalau saya akan pass SA2 saya .bye:D

$ITI H@ID@AH ! said...

BESTNYER CIKGU! Saya bercuti kat Kl dan Seremban saya sangat gembira dan dapat mandi berpuas puas di seremban SAYA SANGAT GEMBIRA SANGAT!

Nur Qamariah said...

bestnye cikgu!!saye pun pergi di situ kerana camp saye.tak seronok sangat ah cuti sekolah pasal tak ade kawan tapi main facebook. cuti sekolah saye ialah main basikal dengan jiran.NO CHOICE!!!!

maziela said...

cuti saya ialah sangat seronok saya pergi ke shaleh saya tidak dapat tidur di sana kerana isnin,selasa,rabu dan khamis saya harus pergi ke sekolah.

mazal said...

cuti saya sangat bosan tetapi abang saya sangat membingitkan saya semuah hari kebuli abang saya jugak sangat bossy SAYA NO CHOICE!!!!!!!!!!!!!

gLaMoLiOuS LoVeSyOuh! said...

cUTI SAYA TIDAK BAGUS.kERANA SAYA pergi ke jurong bird park dan kita berjalan banyak sangat dan saya tidak suka berjalan banyak sangat .:)

HANEYY SOFEAA,, !! said...

Cikgu,saya telah pergi ke Siloso Beach Resort masa cuti saya.Saya rasa macam sama sahaja di situ dengan Shangrila Hotel,tetapi di S.B.R itu agak SERAM!!!!!!!!!!.Masa saya sedang berenang di situ,saya rasa tak sedap hati,(and it happens all the time when i swim!!)But i find it an enjoyable holiday!!!

z said...

Wah! Suka saya dengar awak semua pergi bercuti. Lain kali pergi jangan lupa ajak saya k!

HANEYY SOFEAA,, !! said...

Okay...kalau pergi luar negeri boleh ikut, tapi bayar sendiri haha!

Farhanah Maslan said...

Cuti saya sungguh gerek kerana saya dapat bermaen dengan adeq sedara saya yang baharu bersalin!!!! NAma nya Erwin Shah dia suka tido0r tiyarap dan saya mendengar dia amat nakal sekarang selalu tidak mahu tido0r pada waktu malam!!!

shahidah said...

hi cikgu!!! cuti sekolah sayan tak seronok kerana saya dan keluarga saya mahu pergi ke melaka tapi passpord saya mati sedihnya!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!Tapi tak pe saya pergi berenang lagi best! kk sampai di sini sahaja bye!!!!

Post a Comment