Lelaman ini dicipta khas untuk para pelajar P5/P6 untuk mereka berkongsi pandangan, karangan, jurnal dan juga aktiviti-aktiviti yang diadakan sepanjang 2010/2011. Dengan adanya blog ini, semoga dapat meningkatkan lagi mutu dan minat khususnya dalam pengajaran Bahasa Melayu.

31 August 2010

Pencapaian CA2

Wahai murid-murid sekalian,

Ujian CA2 awak baru berlalu. Awak semua telah pun mendapat markah masing-masing. Sebahagian besar daripada awak semua telah meraih markah yang baik dan membanggakan saya. Oleh itu, tahniah kepada awak semua yang telah berjaya.

Untuk topik kali ini, dalam masa seminggu lagi, kita akan menyambut hari raya aidilfitri. cuba nyatakan apa erti hari raya kepada awak semua. Apakah pengalaman pahit atau manis semasa hari raya.

21 comments:

Aidil said...

Saya sangat gembira kerana saya lulus peperiksaan.Saya sudah mengubah markah saya C dan menjadikan B.Saya ingin mencubah lagi dengan markah yang tinggi dan lulus !

Aidil said...

Saya suka hari raya kerana kita semua boleh mendapat wang dengan banyak ! Mesti sedap untuk makan kuih muih dan makanan yang di masak oleh ibu saya !

BOI FUNKY said...

Saya tidak berapa gembira kerana saya lulus dengan markah yang tidak berapa tinggi

lovely said...

hari raya ialah hari yang kita meminta maaf kepada ibu,ayah,nenek dan datuk saya . pada hari raya kita akan dapat memakan ketupat dan banyak lagi.pada hari raya juga kita akan masing-masing membeli baju raya yang cantik!

Amirul said...

Saya berasa gembira kerana saya lulus dalam peperiksaan.Saya agak-agak dapat B.Saya akan mencuba dapat markah yang paling tinggi!

lovely said...

saya sangat gembira kerana saya lulus peperiksaan sayan ,saya mahu mengucapkan terioma kasih kepada cikgu Zahida kerana suda mengajar saya!

gLaMoLiOuS LoVeSyOuh! said...

Saya sangat gembira saya mendapat C untuk Melayu saya dan sangat tidak sabar untuk hari raya!

frankyUdin@hotmail.com said...

Hari Raya itu ialah untuk meminta maaf kepada saudara-mara dan rakan-rakan.Saya memakai baju raya berjenis telok belangah dan paling menarik ialah warna baju raya saya kerana ia berwarna merah jambu(PINK).

$ITI H@ID@AH ! said...

Erti hari raya ialah ia memberi saya kegembiraan dan kita dapat memakai baju baju yang cantik sekali dan pengalaman saya dahulu sangat syiok sekali saya mendapat banyak sekali duit dan saya dapt diampun dosa-dosa saya dari ibu bapa saya dan pasal peperiksaan saya sangat gembira mendapat a untuk melayu saya!

maziela said...

saya gembira kerana saya suda lulus dalam peperiksaan saya....terimah kasih cikgu untuk meaj\r kita semua cikgu

Farhanah Maslan said...
This comment has been removed by the author.
Amirul said...

Saya suka Hari Raya Aidilfitri kerana kita boleh mendapat banyak wang.Hari Raya Aidilfitri ialah hari yang kita meminta maa kepada ibu bapa kita.Saya sudah membeli baju kurung saya.Warnanya ungu!

HANEYY SOFEAA,, !! said...

untuk saya Hari Raya adalah hari yang paling sedih untuk saya! kerana semua orang yang sudah tiada akan kembali ke rumah mereka termasuk datuk saya! saya berasa gembira kerana saya mendapat tempat yang pertama dalam peperiksaan CA2 saya dan Farhanah telah mendapat A*! dan saya mahu mengucapkan taniah kepada Hannah kerana dia lulus dalam peperiksaan kali ini! selamat berpuasa dan Selamat hari raya Aidilfitri!!!!!!!!!!!!

syazwan said...

Saya suka pada hari yang mulia ialah hari raya. Apabila hari raya kita dapat wang banyak.Saya suka hari raya!!!!!!!!!!

Muhammad Waliy said...

Hari raya itu ialah untuk meminta maaf kepada datuk,nenek dan ibu bapa.Kita harus gembira pada hari itu.

Nur Qamariah said...

Hari Raya ialah kebahagiaan kepada Muslimin dan Muslimah.Saya berasa gembira kerana Hari Raya Aidilfitri di minggu hadapan.Semasa Hari Raya,yang pahit ialah teh dan manis ialah gula-gula.Saya mengucapkan 'Selamat Hari Raya.Maaf zahir dan batin'.

Farhanah Hearts CandyFloss said...

Hari Raya bermakna meminta maaf dengan orang yang dewasa dan orang yang kami pernah membuat kesilapan . Hari Raya juga Hari untuk kami sekeluarga berkumpul bersama-sama . Hari itu boleh menjadi Hari yang Paling Teristimewa untuk keluarga yang selama ini tiada masa untuk meluangkan masanya dengan kuluarganya tersendiri . Hari Raya adalah Hari yang termanis dan teristimewa pada diri saya

Muzakkir said...

Hari Raya bermakna meminta maaf dengan orang yang dewasa dan orang yang kami pernah membuat kesilapan.Hari Raya adalah Hari yang paling termanis.

Muzakkir said...
This comment has been removed by the author.
Nurshazulfiza said...

saya tidak puas sangat dengan peperiksaan saya.dahulu saya mendapat B dalam peperiksaan,CA2 pun saya dapat B.saya mahu ucapkan taniah kepada hannah kerana dapat lulus dalam peperiksaan

dhiyaa said...

saya suka hari raya kerana boleh dapat banyak duit dan ada ramai kawan hari ini pada 14/09/2010 kita akan keluar bersama-sama dengan kawan ramai-ramai

Post a Comment