Lelaman ini dicipta khas untuk para pelajar P5/P6 untuk mereka berkongsi pandangan, karangan, jurnal dan juga aktiviti-aktiviti yang diadakan sepanjang 2010/2011. Dengan adanya blog ini, semoga dapat meningkatkan lagi mutu dan minat khususnya dalam pengajaran Bahasa Melayu.

12 April 2011

International Friendship Day







Hai murid-murid, Saya sungguh bangga dan terharu dengan jawapan-jawapan awak semua mengenai cara-cara bantuan yang boleh awak hulurkan kepada negara Jepun. Saya harap apa yang dikatakan awak semua itu janganlah seperti menanam tebu di tepi bibir. Dan ingat, tidak semestinya bentuk bantuan itu berupa wang ya! hehe. Hari Jumaat yang lalu pula, awak semua telah berkesempatan menyambut Hari Persahabatan Antarabangsa. Mengapa awak rasa ia penting bagi kita meraikan hari tersebut? Kemudian luahkan pendapat/perasaan awak mengenai aktiviti-aktiviti yang telah disediakan di dewan? Apakah yang paling awak suka ataupun tidak suka mengenainya? Salam sayang, Cikgu Z

18 comments:

DianZ said...

ia sungguh penting kerana pada saya kami tidak boleh dengan bangsa kami sahaja. otak kami perlu menjadi luas dan befriends dengan orang international. dan saya suka hari friendship day ini kerana iya memberi saya peluang yang tinggi untuk berkawan dengan korea.

HANEYY SOFEAA,, !! said...

saya tidak suka sangat denganIFD tahun ini kerana cikgu shirley tidak ada ! saya tak cikgu pyaree ! bising la ! tapi happy IFD kawan-kawan !

Ain Naseeha said...

Saya rasa ia penting bagi kita meraikan Hari Persahabatan Antarabangsa kerana ia tidak seronok berkawan dengan orang-orang yang berbangsa sama sahaja.Kita pun boleh belajar bahasa mereka kerana apabila kita pergi ke negara mereka,kita boleh berhubung dengan mereka dalam bahasa mereka.Kita pun boleh belajar budaya mereka dan kita pun boleh mengajar budaya kita kepada mereka dan budaya kita.

$ITI H@ID@AH ! said...

Kita Perlu ada Hari Persahabatan Antarabangsa kerana kalau kita tidak ada , negeri kita akan penuh dengan berperangan dan negeri kita tidak akan nyaman . Aktiviti - aktiviti di dewan saya tengok sungguh gerek tetapi , saya tidak boeh main kerana saya harus menjaga booth saya , Jadi saya tidak tahu apa yang paling saya suka kerana saya tidak main aktiviti - aktiviti itu . Saya mempunyai Hari yang paling Best sekali . :)

Sarah Craves Pink!! said...

Saya rasa ia penting untuk kita meraikan hari itu kerana kita boleh mengenali budak2 yang dari negara yang lain dan membuat kawan dengannya sambil mengkukuhkan lagi keakraban antara satu sama lain sebagai penduduk Singapura.Mengenai aktiviti-aktiviti yang sudah disediakan,saya rasa mereka sepatutnya mengadakan lagi banyak permainan yang boleh kita cuba supaya seronok sedikit. :)

fiza said...

Menyambut hari persahabatan antarabangsa adalah penting kerana kita harus merapat kan persahabatan kita sama orang-orang dari negara lain.saya hanya dapat bermain congkak dan saya rasa itupun seronok juga.hehe.

lovely said...

saya rasa yang kita harus menghormat agama orang lain dan kita tidak boleh kurang hajar dengan agma mereka . Apabila hari Persahabatan Antarabangsa kami harus membuat projek tentang negeri -negeri, sayanya kelas membuat tentang Malaysia kami bermain bayak permainan seperti conkak.0 point,dan Batu seremban saya sangat gembira pada hari itu kerana saya dapat mengajar orang lain tentang Malaysia

Mr.Graffiti said...

Hari Persahabatan Antarabangsa itu sangat seronok kerana saya di dewan itu sehari suntuk.Pada pendapat saya masa untuk mereka bermain-main di sana harus di panjangkan

BOI FUNKY said...

Kita mesti ada Hari Persahabatan Antarabangsa kerana kalau tidak kita akan mengada perang

hammi007 said...

Hari Jumaat yg lalu sungguh bosan kerana kita boleh menikmati permainan di dewan sekolah untuk 15minit sahaja.Saya harap ada lebih masa untuk bermain dengan permainan yang ada di dewan.Saya berasa kasihan kepada Jepun.Mereka baru sahaja terkena gempa dan semalam saya mendapat berita bahawa Jepun terkena gempa bumi lagi.

maziela said...

saya rasa penting kerana hari persahaban antarabangsa ia tidak seronok berkawan tang sama bangsan dengan kita.

Syafiqah said...

Supaya kita boleh berkawan dengan orang yang beragama lain dan juga merapatkan hubungan kita bersama mereka.Saya berasa puas hati dan juga gembira kerana dapat melakukan aktiviti-aktiviti tersebut...Saya suka dengan booth saya sendiri..hehe....

seri said...

Emmm... Menyambut Hari Persahabatan Antarabangsa penting untuk kita kerana kita harus merapatkan teman-teman kita ..... Hari itu saya rasa sedih kerana saya tidak dapat pergi bermain...

Asha Nurdiana said...

Hari Persahabatan Antarabangsa penting pada saya kerana kita harus membuat kawan kepada orang-orang luar negeri kerana kita boleh belajar mengenai negerinya dan kalau mereka ada masalah,kita dari negeri lain boleh membantu mereka.Saya berasa yang aktiviti-aktiviti tersebut ok lah..tapi saya nak more booth..

Danish said...

Kita boleh menolong negeri lain,saya rasa hari International Friendship Day bagus,dan saya suka booth yang ada banyak benda-benda untuk main.

Muzakkir said...

saya suka International Friendship Day kerana M.R Goh menolong kami membeli taiwan punya makanan dan banyak benda untuk main.Kita boleh menolong negeri lain pun.

Azfar said...

Saya rasa ia penting kerana kita mesti hidup dengan ceria dan tidak ada musuh.
Saya suka aktiviti-aktiviti semua kerana ia sungguh seronok. Pada pendapat saya, masa bermain sedikit saja dan harus dipanjangkan.

shafiee said...

saya suka aktivity negeri vietnam kerana ia seronok sekali dan tidak bosankan kita dan saya harap aktivity itu boleh main di rumah atau kolong blok

Post a Comment