Lelaman ini dicipta khas untuk para pelajar P5/P6 untuk mereka berkongsi pandangan, karangan, jurnal dan juga aktiviti-aktiviti yang diadakan sepanjang 2010/2011. Dengan adanya blog ini, semoga dapat meningkatkan lagi mutu dan minat khususnya dalam pengajaran Bahasa Melayu.

10 March 2011

Berakhirnya Penggal Pertama


Salam sejahtera murid-murid,

Sudah lama kita tidak berkongsi cerita-cerita awak semua. Sebelum itu, cikgu ingin mengambil kesempatan ini untuk mengucapkan tahniah kepada murid murid yang telah berjaya di dalam peperiksaan CA awak minggu lalu. Terutama sekali kepada Syafiqah dan Sarah yang telah meraih A*. Yang lain, yang masih belum mencapai bintang-bintang awak itu, saya harap awak akan lebih tekun belajar dan gigih berusaha bukan untuk membanggakan saya sahaja tetapi diri awak juga. Saya yakin, jika ada kemahuan awak boleh melakukannya. OK! Fighting!

Penggal pertama pun akan berakhir, jadi berkongsilah dengan rakan-rakan awak apa yang telah berlaku sepanjang penggal ini dan apa yang awak akan lakukan di penggal yang baru nanti. Awak juga, boleh memberikan maklum balas (feedback) mengenai pengajaran cikgu, jika ada yang tak senang dengan cikgu, luahkan di ruang komen. Cikgu pun bukan malaikat, saya buat kesilapan juga. hehe!

OKlah, sampai di sini sahaja. Enjoy your holidays!

Salam sayang,
Cikgu Z


20 comments:

Haikal said...

Ssya akan belajar bersungguh-sungguh.Dan saya hendak mendapat A*

frankyUdin@hotmail.com said...

Saya mungkin pergi ke Batam untuk bercuti.
Saya juga sudah lama tidak berjumpa dengan kawan-kawan lama saya.Saya hari-hari sepatutnya belajar sehingga hendak main sepaktakraw atau bola sepak pun tak sempat.

nurshazulfiza said...

waktu cuti sekalah nanti saya sebenarmya pergi ke khemah befriender's tetapi ada kelas tambahan.saya memutuskan untuk ke kelas tambahan kerana keputusan CA saya tidak memuaskan.walupun bapa saya mengizinkan sayauntuk pergi ke khemah itu,saya tetap akan ke kelas tambahan kerana tahun ini adalah tahun penting untuk darjah enam.

Ain Naseeha said...

Saya telah menonton televisyen,belajar Bahasa Melayu,Matamatiks dan inggris yang saya buat sepanjang penggal ini.Pada penggal ini,saya akan belajar semua subjek sampai saya dapat A* untuk Bahasa Melayu dan Sains.Lain,saya hendak A sahaja.:)

muhammad shafiee said...

saya akan belajar lebih tekun.Terima kasih cikgu kerana mengucapkan tahniah.Saya akan belajar lebik kuat supaya boleh ke menengah satu tahun depan.Holiday ini tidak begitu gerek kerana saya tidak keluar ke mana-mana tetapi saya gembira kerna CA1 saya semua lulus dan saya harap SA1 CA2 dengan SA2 saya lulus saya berdoa agar saya akan lulus semua subject.

maziela said...

pada waktu cuti sekolah saya akan pergi ke malaysia tapi ada kelas tambahan. dansaya akan dapat grade yg lebih tinggi.

Mr.Graffiti said...

macam mane macam gitu jugak .Ape saye tau A,A* saye nye target

$ITI H@ID@AH ! said...

Saya mahu dapat A* tapi .. dapat A ajerh haizz .. Holiday ni saya hendak ke Malaysia tetapi ada remedial boring seyh kena lah cancel .. tapi tidak apa kakak sedara saya ada di rumah saya dan yang paling gerek dia membawa anaknya yang maseh bayi ada juga kawan main dengan ... !

HANEYY SOFEAA,, !! said...

saya mungkin paling jauh pergi balik rumah saja ! tidak kemana-mana kerana psle sudah menghampiri kita ! ok lah


salam sayang juga ! haniE .....

Farhanah Maslan said...

Saya dha Tahu mana kesilapan saya , Jadi , saya akan memperbaiki markah saya dan belajar bersungguh-sungguh untuk mencapai A* . Insyaallah saya akan dapat mencapai impian saya . Dan saya tidak mahu menghampa kan ibu bapa dan guru saya ! (:

Nur Qamariah said...

Saya mahu belajar bersungguh-sungguh untuk mendapat A*.Wow!Saya tidak boleh sabar selepas PSLE kerana kita semua boleh...ENJOY!! Bye! Assalamualaikum.

Azfar said...

saya nye target ialah A* tapi dapat A. Saya akan belajar bersungguh-sungguh untuk PSLE.

Tiaralisya said...

saya tak akan pergi bercuti kerana saya harus belajar.Mak saya cakap saya harus dapat A* for melayu next time..

seri shazleena said...

Ya,saya sama macam fiza,saya hendak pergi ke khemah befriender tetapi saya ada kelas tambahan.... dan saya akan berjanji yang saya akan berlajar sungguh-sungguh untuk cikgu dan diri saya... <3 <3

Dian nuruul fatekha said...

saya tak tahu nak buat ape. dengar kpop je la nampak nye. blajar pun ok

Syafiqah said...

Saya akan sentiasa mendapat A*.Bukan itu Sahaja tetapi mendapat markah penuh untuk bahasa melayu.Untuk pelajaran yang lain saya akan terus mencuba...Cuti sekolah saya akan pergi makan angin dan bercuti di sekolah.

Sarah Craves Pink!! said...

Saya tk pergi mane mane pun...:( ibu bapa saya kerja tapi sebenarnya lagi bagus sebab nanti saya boleh main sepuas-puasnya..hehe

Muzakkir said...

saya nye target ialah B

Syafiqah said...

Teruskan kerjaya Cikgu!!!

Muzakkir said...

saya akan belajr bila holiday march

Post a Comment