Lelaman ini dicipta khas untuk para pelajar P5/P6 untuk mereka berkongsi pandangan, karangan, jurnal dan juga aktiviti-aktiviti yang diadakan sepanjang 2010/2011. Dengan adanya blog ini, semoga dapat meningkatkan lagi mutu dan minat khususnya dalam pengajaran Bahasa Melayu.

15 July 2010

Adakah aku bangga sebagai rakyat Singapura?

Salam sejahtera murid-murid,

Esok, pada 17 Julai ini, awak semua akan ke Pertunjukan NE di Padang. Di sana, kita akan menyaksikan lautan manusia berbaju merah dan putih melambangkan warna bendera Singapura. Saya juga telah mendapat peluang ini untuk bersama awak semua. Tidak sabar rasanya untuk menyaksikan sendiri kemeriahan dan pelbagai pertunjukan yang akan dipersembahkan. Bagaimana pula dengan perasaan awak?

Sebagai rakyat Singapura, adakah awak berasa bangga? Berkongsilah dengan rakan-rakan tentang perkara-perkara yang awak suka atau tidak suka mengenai Singapura dan terangkan sebabnya.

Cikgu Z

17 comments:

Nur Qamariah said...

Saya ghairah tentang NE kerana ada bunga api. Saya selalu menyanyi 'Where I Belong' dengan Hammirruddin dan juga budak cina yang bernama Si Jie.Perut saya rasa macam ada kupu-kupu.

Farhanah Maslan said...

Saya berasa ghairah kerana ini adalah kali kedua untuk saya menonton NE Show!!Saya tidak sabar untuk menonton NE Show!!!Saya bangga dengan negara ku ini kerana di sini lah tempat asal 'Saya'.

Nur Qamariah said...

Eh mane yang lain?he hehehehe

lovely said...

saya berasa gahariah apabilah di sana kerana saya boleh belajar tentang Singapura ,saya pun suka apabila bunga api itu di atas langit saya bersukur kepada allah kerana tidak membuat hari itu hujan.!!!!

$ITI H@ID@AH ! said...

Saya berasa bangga dan semangat apabila saya di sana kerana saya perlu belajar tentang singapura dan paling saya suka ialah bnga api dan kapal terbang yang langit!

Amirul said...

Saya berasa bangga apabila saya di sana kerana saya akan belajar tentang Singapura.Saya suka bunga api di langit.

HANEYY SOFEAA,, !! said...

saya berasa sangat gembira pada 17 julai dan kamu semua tidak akan dapat bayangkan macam mana hati saya melonjak!!!!! saya sayang SINGAPURA!!!!!!!!!

maziela said...

saya berasa bangga di sana untung di sana tidak hujan kalau hujun bagaimana?ini ialah kedua kali saya pergi ke NE Show

Aidil said...

Saya berasa sangat gembira kerana saya dapat belajar tentang Singapura ! saya pun suka apabila bunga api itu di atas langit.

Muhammad Waliy said...

Saya Berasa Tidak Sabar Untuk ke sana Kerana Saya Hendak Melihat Bunga Api,Angkatan Udara Dan Medengar Cerita Tentang Singapore

Hammirruddin said...

Saya berasa bangga.Saya tahu Singapura boleh hidub sendiri selama 45 tahun.Itu sangat lama sekali.

BOI FUNKY said...

Saya berasa gembira kerana saa boleh berjumpa dengan sezairi sezali dan saya skua bunga api itu

syazwan sazali said...

Saya sungguh gembira krerana saya hendak belajar tentang singapur. Saya suka melihat bunga api.

Muzakkir said...

Saya berasa tidak sabar untuk pergi ke sana kerana saya suka bunga api itu dan medengar cerita tentang Singapore.

dhiyaa said...

saya mahu ke sana lagi kerana saya mahu menontn bunga api,tentera-tentera dan angkatan udara

sexystar said...

saya banga menjadi rakyat singapura kerana banyak cerita tentang singapura saya suka sekali sigapura!!!!!!!!!!lol!!!!!!!!

sexystar said...

saya banga menjadi rakyat singapura kerana banyak cerita tentang sigapura zaman dulu zaman sekarang semuanya lain

Post a Comment